Ensorinstituut

Het begint hier! Inspireer, creëer & onderneem.

Spaghetti & marshmallows in de les bedrijfsbeheer

Heel wat van onze zesde- en zevendejaarsleerlingen zullen dit schooljaar een studentenbedrijf oprichten. Via dit project krijgen de leerlingen de kans om al de theoretische kennis over bedrijfsbeheer in praktijk te gebruiken. Een studentenbedrijf lijkt op een écht bedrijf: het wordt geregistreerd, de juniorondernemers verkopen een product of dienst en maken een boekhouding op, er worden belastingen betaald, …. Via het project leren de leerlingen zichzelf en hun klasgenoten op een andere manier kennen. Dit was al het geval tijdens één van de eerste lessen. Ze gingen er aan de slag met marshmallows en spaghettistokken. De opdracht luidde immers ‘Maak een zo hoog mogelijke toren die alleen blijft staan!’. En dat lukte bewonderenswaardig goed! De leerlingen ontdekten of ze de opdracht doelgericht, rustig, als een leider of volger … aanpakten. Op basis van deze test vormden ze uiteindelijk hun groepje.