2DE GRAAD WELLNESS & LIFESTYLE
De studierichting Wellness & Lifestyle is een studierichting in de dubbele finaliteit.
Daardoor is de richting enerzijds gericht op een specifieke waaier aan opleidingen, waar de mens centraal staat, in het hoger onderwijs. Anderzijds kan je direct een toegang vinden tot de arbeidsmarkt.
Een leerling uit de studierichting Wellness & Lifestyle gaat graag met mensen om. Begeesterd zijn door de trends in haar- en lichaamsverzorging is een must. Het uitvoeren van lichaamsverzorgingstechnieken zoals het reinigen van huid en nagels, het uitvoeren van hand-, gelaat- en voetverzorging en bijhorende massage en het aanbrengen van make-up op modellen wordt aangeleerd.
De leerinhouden van toegepaste psychologie en biologie worden functioneel geintegreerd in competenties die belangrijk zijn binnen lichaamsverzorging.
Communicatieve vaardigheden in de eigen taal maar ook in de vreemde talen Frans en Engels worden geoefend.
Onze afdeling schoonheidsverzorging is in Vlaanderen altijd al een voortrekker geweest van meertalig onderwijs door het CLIL-project. Vanaf het 1ste leerjaar en alle volgende jaren worden de lessen gelaatsverzorging aangeboden in het Frans.
Vanaf het 3de jaar gaat het project BYOD (Bring Your Own Device) van start. We zetten de laptop optimaal in als didactisch hulpmiddel. Het oefenen en uitvoeren van opdrachten thuis zijn essentieel. Daarom moet iedereen een eigen pc aanschaffen.
4de
3de
2DE GRAAD
LESSENTABEL
Godsdienst / N.C. Zedenleer
2
2
Lichamelijke Opvoeding
2
2
Cluster Taal en Cultuur
Nederlands
Frans
Engels
Geschiedenis
Burgerschap
9
8
Cluster Wiskunde - Wetenschappen
Wiskunde
Wiskunde coaching
Natuurwetenschappen
T. Informatica
Aardrijkskunde
5
6
FLEXUREN
2
2
Specifieke vakken
Wellness & Lifestyle: praktijk hand-, voet-, gelaats- & lichaamsverzorging
Fysiologie & Anatomie
Functionele Taalvaardigheid Frans / Engels
13
12
Artistieke Expressie
1
0
Totaal
33
32
Na de 2de graad kan je kiezen voor de studierichting
TOELICHTING BIJ DE LESSENTABELLEN
In de lessentabellen kan je zien dat we in de dubbele finaliteit werken met vakkenclusters, gegeven door meerdere leerkrachten.
Daarnaast krijgen leerlingen flexuren in hun rooster. In deze flexuren zullen de leerlingen, steeds onder begeleiding van een leerkracht of coach, leerstof kunnen inoefenen, zich kunnen verdiepen of net extra ondersteuning krijgen bij bepaalde vakken. Hier kan gestudeerd worden, leren de leerlingen in groep werken, krijgen de leerling hulp bij het maken van de juiste studiekeuze,...