3DE GRAAD CROSSMEDIA
De richting CROSSMEDIA is een studierichting in de dubbele finaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs.
Specifiek in deze studierichting krijgen de leerlingen een pakket toegepaste informaticawetenschappen, toegepaste wiskunde en daarnaast ook toegepaste kunstbeschouwing.
In deze studierichting worden de competenties van de beroepskwalificatie “Crossmedia assistent” gerealiseerd.
De crossmedia assistent
bewerkt aangeleverde content en ontwikkelt onderdelen van een design voor crossmediale/multimediale producties;
werkt op uitvoerend niveau vooral in teamverband en zet de kennis van software en programmeercode op een creatieve manier in;
realiseert een doeltreffend, kwalitatief, interactief crossmediaal product dat voldoet aan technische, (typo)grafisch kwalitatieve en gebruiksvriendelijke eisen;
realiseert klassieke webpagina’s, korte animaties in banners, materiaal voor campagnes op sociale media, reclamecampagnes voor online dragers, eenvoudige animaties en bewerkte fragmenten van video- en audiomateriaal.
Dubbele finaliteit betekent dat ook een doorstroom naar de arbeidsmarkt na het 6de jaar mogelijk is.
Voor de richting Crossmedia situeren de meest logische vervolgopleidingen zich binnen de studiegebieden:
Audiovisuele en Beeldende Kunst
Digital Design and Development
Informatiemanagement en Multimedia
Digital Arts and Entertainment
Grafische en Digitale Media
Multimedia en Communicatietechnologie
6
5
3DE GRAAD
LESSENTABEL
Godsdienst / N.C. Zedenleer
2
2
Lichamelijke Opvoeding
2
2
Cluster Taal en Cultuur
Nederlands
Burgerschap
Engels
Frans
Geschiedenis
8
8
Cluster Wiskunde - Wetenschappen
Wiskunde
Aardrijkskunde
Natuurwetenschappen
Economisch Financiële Competenties
4
4
Cluster specifieke Vakken
T. Wiskunde 1 – 0
Studio Lay-out 3 - 0
Ontwerp - Typografie - Creatie - WorkflowStudio Fotografie 0 - 5
Video / Audio / FotografieStudio Interactief 8 - 5
Animatie / webdesignStage 2weken - 3weken
16
16
Totaal
32
32
Studierichtingen in de dubbele finaliteit bereiden de leerlingen altijd voor op studies in het hoger onderwijs.
Dubbele finaliteit betekent dat een doorstroom naar de arbeidsmarkt na het 6de jaar eveneens mogelijk is. Daarom is er ook stage voorzien in deze opleidingen.